Share on Facebook

Moveo formacion y creacion

 

CATALAN
CATALAN
CATALAN

 

 

catalá
Laboratori MOVEO de Maig: RITMES - DINAMORRITMES – TEIXIDURES

Un mateix moviment, una mateixa acció, canvia de sentit segons la intensitat muscular que se li apliqui. Dirigir la mà cap a algú té un sentit distint si el moviment és brusc, o lent, o ràpid, o si es para a mitjan camí.
La intensitat muscular del moviment ens permet entendre la intenció que hi ha darrere de l'acció. Mostrar una resistència, la dificultat, o el seu contrari, dóna a les nostres accions el seu sentit, el seu sentiment. Etienne Decroux deia que el mim corporal és la unió en l'actor d'una forma i d'un dinamo-ritme (paraula que engloba la intensitat muscular i el tempo de l'acció dramàtica). Durant aquest laboratori, ens concentrarem en l'estudi dels diferents dinamo-ritmes aplicables a l'acció dramàtica i a potenciar la seva expressió en l'actor.

El domini del treball del dinamo-ritme i de les diferents teixidures de moviments ens permet també donar a les nostres accions un context clar; crear una atmosfera de record, ensenyar un esforç real, artificialitzar l'expressió de l'intèrpret per crear espais imaginaris i metafòrics. Per a un actor, la utilització intel·ligent del temps i el domini del ritme és una font de llibertat i de possibilitats creatives.

Què estudiarem?
- Dinamo-ritmes bàsics
- Artificialitzar l'espai escènic
- El temps en l'articulació dramàtica
- L'expressió del sentiment en el moviment

Com?
- Proposem diversos exercicis que impliquen una bona gestió del ritme i de l'espai : saber parar de manera clara, moure molt lentament o molt ràpidament, articular una acció amb més o menys fluïdesa, donar a un moviment una teixidura física adequada, en relació amb el context, la situació, etc.
- Ampliarem el concepte de ritme i dinamo-ritmes a través d'estudis de marxes, figures i parts de peces del repertori de Etienne Decroux, per entendre com han estat creats i com es poden interpretar.
- Paral·lelament, proposarem diverses improvisacions que permetran explorar i "apropiar-se" d'aquesta àmplia noció de dinamo-ritme

Quan?
Dissabte 15 maig: 10h a 14h i 15h a 19:30h
Diumenge 16 maig: 10h a 14h

Preus:
Un laboratori: 105 Euros (amb descompte 95 Euros).
Dos laboratoris: 180 Euros (amb descompte 170 Euros).
Tres laboratoris: 240 Euros (amb descompte 230 Euros).
(Per beneficiar-se d'aquesta oferta, és necessari realitzar la matrícula dels laboratoris desitjats en un únic pagament - Descompte per a socis d'associacions professionals d'actors, dansa o circ i ex-alumnes MOVEO)

- 10% de descompte als titulars dels Carnet de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i del Carnet Jove.
Descomptes no acumulables.


On?
Centre MOVEO
Carrer Llull 48, Àtic 2
08005 Barcelona
Fes click ací per veure com arribar


Contacta amb nosaltres:
93 300 25 08
info@moveo.cat

 



catalá
Laboratorio MOVEO de mayo: RITMOS - DINAMO-RITMOS – TEXTURAS

Un mismo movimiento, una misma acción, cambia de sentido según la intensidad muscular que se le aplique. Tender la mano hacia alguien tiene un sentido distinto si el movimiento es brusco, o lento, o rápido, o si se para a mitad de camino.

La intensidad muscular del movimiento nos permite entender la intención que hay detrás de la acción. Mostrar una resistencia, la dificultad, o su contrario, da a nuestras acciones su sentido, su sentimiento. Etienne Decroux decía que el mimo corporal es la unión en el actor de una forma y de un dinamo-ritmo (palabra que engloba la intensidad muscular y el tempo de la acción dramática). Durante este laboratorio, nos concentraremos en el estudio de los diferentes dinamo-ritmos aplicables a la acción dramática y a potenciar su expresión en el actor.
El dominio del trabajo del dinamo-ritmo y de las diferentes texturas de movimientos nos permite también dar a nuestras acciones un contexto claro; crear una atmósfera de recuerdo, enseñar un esfuerzo real, artificializar la expresión del intérprete para crear espacios imaginarios y metafóricos. Para un actor, la utilización inteligente del tiempo y el dominio del ritmo es una fuente de libertad y de posibilidades creativas.

¿Qué estudiaremos?
- Dinamo-ritmos básicos
- Artificializar el espacio escénico
- El tiempo en la articulación dramática
- La expresión del sentimiento en el movimiento

¿Cómo?
- Proponemos varios ejercicios que implican una buena gestión del ritmo y del espacio : saber parar de manera clara, mover muy lentamente o muy rápidamente, articular una acción con más o menos fluidez, dar a un movimiento una textura física adecuada, en relación con el contexto, la situación, etc.
- Ampliaremos el concepto de ritmo y dinamo-ritmos a través de estudios de marchas, figuras y partes de piezas del repertorio de Etienne Decroux, para entender cómo han sido creados y cómo se pueden interpretar.
- Paralelamente, propondremos varias improvisaciones que permitirán explorar y "apropiarse" de esta amplia noción de dinamo-ritmo

¿Cuándo?
Sábado 15 de mayo: 10h a 14h y 15h a 19:30h
Domingo 16 de mayo: 10h a 14h

Precios:
Un laboratorio: 105 Euros (con descuento 95 Euros).
Dos laboratorios: 180 Euros (con descuento 170 Euros).
Tres laboratorios: 240 Euros (con descuento 230 Euros).
(Para beneficiarse de esta oferta, es necesario realizar la matrícula de los laboratorios deseados en un único pago - Descuento para socios de asociaciones profesionales de actores, danza o circo, alumnos de escuelas de teatro y ex-alumnos MOVEO)

- 10% de descuento a los titulares del Carnet de Bibliotecas de la Diputació de Barcelona y del Carnet Joven.
Descuentos no acumulables.

¿Dónde?
Centro MOVEO
Calle Llull 48, Ático 2,
08005 Barcelona
Haz click aquí para ver cómo llegar

Contacta con nosotros:
93 300 25 08
info@moveo.cat



catalá
MOVEO May's Laboratory: RHYTHMES - DYNAMO-RHYTHMES - TEXTURES

A same movement, a same action, changes meaning according to the muscular intensity applied by the performer. Directing the hand towards somebody has a different meaning if the movement is sudden, slowly, or quick, or if the movement stops in the middle.
The muscular intensity of the movement allows us to understand the intention that is behind the action. Showing a resistance, the difficulty, or its contrary, gives to our actions their meaning, their feeling. Etienne Decroux said that corporeal mime is the union in the actor of a form and of a dynamo-rhythm (word that encompasses the muscular intensity and the tempo of the dramatic action). During this laboratory, we will concentrate on the study of dynamo-rhythms and their application to the dramatic action.

The domain of the work of the dynamo-rhythm and of the different textures of movements allows us also to give a clear context to our actions; creating an atmosphere of souvenir, to show a real effort, artificialising the expression of the interpreter to create imaginary and metaphorical spaces. For an actor, the intelligent use of time and rhythm is a source of creative freedom.

What will we study?
- Basic Dynamo-rhythms
- Artificialising the performing space
- Time in the dramatic articulation
- The expression of a feeling in a movement

How?
- We propose several exercises that will imply a good sense of rhythm and space: knowing how to stop in a clear way, to move very slowly or in a very fast way, to articulate an action with more or less fluidity, to give a suitable physical texture to a movement, in relation to a context, a situation, etc.
- We will broaden the concept of rhythm and dynamo-rhythms across the studies of walks, figures and parts of pieces of the repertoire of Etienne Decroux, to understand how they have been created and how they can be interpreted.
- We will also propose several improvisations that will allow to explore and "to appropriate" this wide notion of dynamo-rhythm

When?
Saturday 15th May: 10am to 2pm and 3.30 to 7.30pm
Sunday 16th May: 10am to 2pm

Prices:
One laboratory: 105 Euros (discount 95 Euros).
Two laboratories: 180 Euros (discount 170 Euros).
Three laboratories: 240 Euros (discount 230 Euros).
(To benefit from the offer, you will need to enrol for the desired Labs in one payment - Discount for members of professional theatre, dance or circus organisations, students of other theatre schools and former Moveo students.)

- 10% discount for members of the Biblioteques de la Diputació de Barcelona and Carnet Jove.
Only one offer can be used at the same time

Where?
Centro MOVEO
Calle Llull 48, Attic 2,
08005 Barcelona
Click here to see how to get there.


Contacts us:
93 300 25 08
info@moveo.cat

Moveo - Carrer Llull, 48, Atic 2, 08005 Barcelona
93 300 25 08
info@moveo.cat