El mim corporal

EL MIM CORPORAL DRAMÀTIC D’ETIENNE DECROUX

Una tècnica de teatre físic, una nova manera de fer teatre, un art contemporani.

Decroux
Etienne Decroux
MOVEO
Etienne Decroux y Jean louis Barrault

El mim corporal dramàtic d’Etienne Decroux pren el cos com a principal mitjà d’expressió i a l’actor/actriu com a punt de partida per a la creació, amb l’objectiu de “fer visible allò invisible” (E. Decroux), permetent-li així mostrar el seu pensament a través del moviment.

Art del moviment més que art del silenci. El mim corporal dramàtic és sobretot l’art de l’actor. Aquest, independentment de la seva ambició artística, ha d’estar present a escena, i aquesta presència serà principalment la del seu cos. Aquest és el seu mitjà d’expressió. El cos és el que sosté la seva indumentària, és allò que veurà l’espectador, el cos és qui porta la veu. És l’esquelet, la mà del guant.

Col·locant el cos en el centre de les seves investigacions, l’actor/actriu de mim corporal busca reconstruir l’essència del drama, integrar en el cos els principis d’una acció o d’una situació dramàtica – desequilibri, inestabilitat, causalitats, ritme – aconseguint així el control d’aquests estats. L’actor es converteix en escultor i escultura, artesà d’una inscripció del pensament en l’espai i matèria del seu propi treball.

Estudiar el mim corporal dramàtic proporciona a l’actor/actriu un control de la seva presència en escena, de la seva col·locació, desplaçaments i accions, gràcies a un estudi meticulós de la tècnica, l’articulació, l’estatuaria mòbil, la improvisació i el repertori.

Estudiar una tècnica, com estudien els músics, multiplica les possibilitats de l’artista, permetent-li fer allò que vol, i no tan sols allò que pot. És una porta oberta cap a una major llibertat i imaginació, així com una porta cap a més claredat en l’execució.

Són moltes escoles (ESAD de València, RESAD de Madrid, Institut del Teatre de Barcelona, a París, Londres…) que imparteixen la tècnica d’Etienne Decroux com a complement d’altres tècniques físiques o corporals. A Espanya, però, únicament L’Escola Internacional de Mim Corporal Dramàtic de Barcelona ofereix una formació especialitzada i intensiva.

ETIENNE DECROUX (1898 – 1991)

Format a l’escola de Jacques Copeau a França, Decroux va ser actor de cinema i teatre, i va treballar, entre d’altres, amb Antonin Artaud, Charles Dullin, Louis Jouvet i Marcel Carné, a la pel.lícula “Les Enfants du Paradis”. Va dedicar la segona part de la seva vida a la creació d’un teatre on l’actor és el centre i el cos el seu instrument principal. Va crear nombroses peces, investigar sobre l’expressió del cos durant molts anys i va donar classes a l’escola L’Atelier a Paris, Teatro Piccolo a Milà o l’Actors Studio de Nova York. També va dirigir la seva companyia amb la que va estar de gira per Itàlia, Suïssa, Bèlgica, Holanda, Suècia, Regne Unit i Israel.

A l’any 1962, Decroux va obrir la seva escola a París, on va ensenyar i continuar desenvolupant la seva tècnica. Molts actors van estudiar amb ell, entre d’altres: Jean Louis Barrault, Marcel Marceu, Jessica Lange i Michel Serrault. El seu treball i aportació al coneixement teatral li va valer el reconeixement mundial. El seu nom figura entre el dels grans mestres, com són Meyerhold, Stanislavsky, Grotowski o Lecoq.

Vols més informació?
Truca’ns al +34 93 300 25 08 o clica a Més Info

Optimized by Optimole