MOVEO i la situació Covid

Moveo rep candidatures per al curs 2022-2023 mentre segueix oferint el programa 2021-22.

Afortunadament, el Programa de Diplomatura s’està podent dur a terme amb garanties i assegurant el nivell pedagògic de l’escola. Per aquest motiu, hem començat a rebre candidatures de totes aquelles persones que volen formar part del nostre programa 2022-2023.

Com vam treballar durant la diplomatura 2019-20?

El brot de la pandèmia mundial va arribar a Espanya el febrer de 2020. L’escola va seguir el seu funcionament amb normalitat, augmentant la seguretat i els hàbits d’higiene fins el 13 de març, quan el Govern d’Espanya va declarar l’estat d’alarma i totes les escoles del país van tancar.

 

PRIMERS DIES

Després d’uns dies valorant la situació, moguts pel desig d’oferir al nostre alumnat suport emocional i crear un sentiment de connexió en un moment complicat, vam decidir oferir algunes classes online. Junts, vam crear un vídeo al voltant d’un gest molt simple:

 

L’experiència i el feedback de l’alumnat va ser molt millor del que hauríem esperat inicialment, i molt ràpidament vam decidir crear un programa online per assegurar que els i les estudiants podien seguir progressant en la seva formación tot i la situació.

TREBALL DE REPERTORI
moveo covid

 

Es va estructurar a partir de dues eines metodològiques principals. Per una banda, el professorat donava classes tècniques online, gravant material al qual el grup podia accedir. Per altra banda, a través d’encàrrecs on haguessin de crear un vídeo i compartir-lo amb els professors, els estudiants van poder rebre feedback personalitzat sobre les seves peces i figures.

 

Els vídeos de l’alumnat ens van permetre dissenyar classes online centrant-nos en problemes específics que podíem veure dels exercicis. Aquest bloc de formación va concloure amb una presentació en vídeo del treball de l’alumnat a finals d’abril.

TREBALL DE CREACIÓ

Començant des de diferents estímuls oferts pel professorat, l’alumnat va haver de crear una peça curta que era comentada regularment pel professor responsable del grup.

 

Aquest procés va representar una nova forma de treballar a l’escola. Ara, estem considerant l’opció d’incloure aquest tipus de projecte en la nostra formació ordinària, ja que vam poder veure l’alumnat explorar diferents ritmes de treball i creació.

 

 

Aquests són exemples de treballs realitzats per estudiants:

Per al segon any, ràpidament es va fer evident que gravar durant el procés de creació també era una elecció artística.

L’exercici es va desenvolupar naturalment cap a una creació de vídeo/peça de moviment, permetent a l’alumnat explorar la relació i les possibilitats poètiques que existeixen sota la idea de l’edició.

Per al primer any, el procés es va centrar en crear un solo de curta durada amb les condicions establertes pel confinament i aprofitant les emocions que va provocar en nosaltres, per canalitzar-les d’una forma creativa.

També ens vam centrar en ajudar l’alumnat a adquirir algunes eines que considerem essencials per a la creació d’una peça: l’articulació dels elements físics per una banda, i les accions per una altra, la diversitat de ritmes i el risc creatiu que s’ha de prendre com a creador/a, tot i el format online.

SESSIONS TEÒRIQUES

Al llarg del confinament, l’escola també ha organitzat sessions teòriques, lectures d’articles i debats, aprofitant les eines online per obrir un espai per a la reflexió al voltant de diversos temes de la formació.